Followers

Monday, August 31, 2009

..My iBu is SuPerWoMan..

....homesick....
dah lama aku x balik kampung ni
berbuka ngan sahur kt umah stakat ni lum lagi (x rajin bersahur!!)
sebab aku balik awal cuti sem aritu ke kampus

time ak balik aritu
aku ngah demam2
tetibe ibu cakap kat ak suruh nanti balik kampus minggu depan, bawak kete balik
pergggghhhh
ak pun ckp lah biar betol
kete baru ibu dah sampai ke belum
pastu ibu ak cakap lah
sebelum kete baru ibu Honda City yg present ayah tuk ibu sampai,
ibu pakai kete Toyota Hilux yg
mmg ada kat umah tu
dalam hati aku, leh ke ibu bawak kete tu
yelah..
kete tu dh lah tinggi
ibu ak ni bukan lah tinggi sangat
so, ak cakap lah
kalau ibu betul2 nak bg nana kete ibu tu
ibu kena bawak nana jalan2 naik kete tu dulu
yelah
ner tahu ibu ak x cekap ke apa...
dan buktinya..

..ibu ngah get ready nak membuktikan kt ak..


...ibu nampak comel time panjat ni...


..ibu ngah bawak kete, laju giler lak tu...


ibu kalau bawak kete mmg laju
sampai ak jadi seriau
hahaha..
pastu kitorang jenjalan lah kat pekan Masjid Tanah
pegi beli barang dapur and beli makanan ternakan
memang cekap lah ibu ni

kalau korang tahu
ibu aku ni rajin dan lasak
bayangkan
rutin2 harian ibu aku
bangun awal2 pagi
pas solat subuh terus wat sarapan pagi
pas ayah g keje and adik zabir g sekolah
ibu terus wat keje lain
kalau awal2 pagi tu
kadang2 jahit baju (hobi ibu ak!!)
pas jahit baju
dah start dah kemas umah..x kira lah luar ke dalam
pastu dh siap2 tu, ibu g kebun
coz ibu ak ada bela itik, ayam kampung dan arnab
klu dah g kebun tu, of coz lah peluh nyimbah2 kt badan
pas balik dari kebun tu
ibu ak wat keje lain
kdg2 g pekan
x kira lah..
nak g bank ke, pejabat pos ke, beli brg ke
suma ibu aku buat
dah balik tu
misti nak masak tengahari
amik adik zabir dari sekolah, pastu antar balik ke sekolah (zabir skolah agama petang)
time petang tu...
g kebun balik
perrrrrgggghhhh
mmg banyak lah
kadang kalau ak tngok
aku jadi letih
mmg ni kot org ckp..
pengorbanan ibu tu x berakhir
sentiasa berterusan
....
emmm
nana sayang ibu



p/s : rinduw nye nak makan lauk asam pedas ngan rendang itik ibu masak....x sabar balik kampung ni


2 comments:

azah hj zainal said...

ibuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!

ghndu ibuuuuuuuuuuuuu n ayahhhhhhhhhhhhh!!!!

NaNaBdKbaiK said...

rinduuuuuuuuuuu ibuuuuuuuuuuu and ayahhhhhhhhhh gak...