Followers

...miss my ibu...

tengah2 study subjek power electronic
tetibe ibu call
tanya balik kampung biler..
aku macam terkejut r ibu call
coz slalunya aku yg akan call ibu or ayah or rumah dalam 2-3 kali seminggu
memang habit r...


time ibu call tu...
ibu cakap..
balik kampung nanti drive kereta elok2
coz tadi ibu tengok tv, ad orang sekeluarga xcident time otw balik dari perak-melaka
so...ibu risau ngan aku..

mmg camni kan perasaan mak..
sentiasa risaukan anak2
even dah besar panjang...still risaukan anak
satu lagi...kadang2 aku dalam keadaan yg kurang normal
ibu lah orang yg paling risau
ingat lagi aku time aku pernah tertelan jarum peniliti time kecik2
time tu ayah outstation
ibu x dpt nak antar aku ke klinik malam tu gak
yg pasti..malam tu ibu tido sebelah aku
tenangkan aku...and cakap untuk ilangkan takut ak
"nanti jarum tu hilang sendiri"
padahal...
malam tu..
ibu x tido lena pikirkan aku
nampak ibu nangis2 call ayah cakap pasal aku
emm...
macam2 masalah aku ni kan..

kalau aku x sihat or demam lak kat hostel @ uthm...
ibu akan call aku tiap2 3-4 jam sekali
nak tau perkembangan kesihatan aku
and tanya aku dah makan ubat ke x...
aku demam kat cne...but ibu risau kat umah
emm...
memang banyak lah kalau nak cerita..
tapi yg pasti...
aku cukup2 berbangga ada mak seperti ibu...
walaubagaimanapun...
ibu aku adalah kawan terbaek aku selepas ayah...ayah best fren no 1
having both of them make me feel enough for everything...

x sabar nak balik kampung ujung minggu ni

nota x berkaki:: miss my ibu...miss my ayah...

No comments: