Followers

Monday, September 20, 2010

RaYa di taHuN 2010

raya tahun ni jatuh sama macam tahun lepas, bulan september dan sememangnya akan jatuh pada bulan SYAWAL...hari raya merupakan hari kemenangan umat islam selepas berpuasa selama sebulan. dan ia merupakan perayaan yg disambut oleh penganut agama islam (mcm pendahuluan karangan pulak!!)
cerita raya aku pulak untuk tahun ini biase2 je. tapi syukur sangat2, ayah bertambah sihat walaupun masih dalam tempoh recover after surgery aritu. dan lagi satu, ahli keluarga pun dah makin bertambah...kalau tahun lepas, ahli keluarga bertambah ada kakak ipar, but tahun ni raye kami telah bertambah abang ipar >> Azman Hashim (tukang bakar lemang tahun ini bersama angah) dan dapat anak buah (anak abg aku) >> Muhammad Haziq Irfan
haziq yg sedang tido
ayah dan ibu bersama2 along++ suami, angah ++ isteri ++ anak
ayah dan ibu bersama2 anak2 daranya

dan x lupa jugak...pertambahan ahli keluarga yang lain...adik sepupu kembar...abang Fahmi dan adik Fahim

abang Fahmi dan adik Fahim

baju raya aku cuma 3 helai je...tu pun lagi 2 ari nak raye, baru siap. biase lah, anak tukang jahit, bajunye mmg paling lambat siaplah...

duit raye aku, kebanyakkannye dapat dari ahli keluarga je...yelah, selagi x kawen, masih lagi mendapat duet raye.....kalau g raye rumah orang or ada orang datang umah, dah jarang dapat duit raye >> coz muka pun dah menampakkan usia yg tua (saya sedar...he3)..

hari raya aku, aku banyak abeskan duduk dekat umah...selain melayan tetamu, layan citer kat tv...siaran tv membuatkan mase2 aku agak terhad utk keluar berkunjung ke saudara mara dan jiran tetangga (skema giler!!)

lagi2,,,nak cerita ape ek.....ooo satu lagi....aku sempat bergambar ngan budak sekampung aku merangkap kawan abang aku dan merangkap anak buah nenek tiri aku....

"
"
""
"
"
"
""
"
"
"
"
"
""
"
"
"
""
"
"
"
"
"
"

No comments: